LISA Contributie veelgestelde vragen

Hoe hoog is het maximaal incassobedrag per factuur?

Bij Mollie is standaard een betaallimiet van € 1.000,- voor een SEPA incasso. Dit bedrag kan verhoogd worden tot € 5.000,-. Stuur hiervoor een e-mail naar [email protected] en geef aan waarom je het maximumbedrag wilt verhogen en wat jou een geschikt limiet lijkt.


Wat is het verschil qua voorbereiding met deze nieuwe contributiemodule? 

Alles qua het koppelen van de abonnementen aan de leden, familiekorting en de algemene checklist binnen KIM2.2 blijft eigenlijk exact hetzelfde. Pas vanaf de ''Aanmaken'' pagina is het proces een beetje veranderd.


Welke instellingen zijn belangrijk binnen mijn Mollie account?

De belangrijkste is dat zowel iDEAL (staat in de meeste gevallen standaard ingeschakeld) als SEPA incsaso staan ingeschakeld bij de betaalmethodes. Hieronder is te zien waar dit te vinden is binnen het Mollie account:


Daarnaast is het ook handig om de uitbetaalfrequentie op dagelijks te zetten. In dit geval zullen iDEAL betalingen z.s.m. worden overgemaakt op de eigen bankrekening, incassobetalingen zullen na 5 a 6 werkdagen worden uitbetaald vanwege het storneringsrisico. Zie onderstaand:



Stel ik heb een betalingsregeling getroffen met een lid, hoe zorg ik er dan voor dat dit lid geen automatische herinneringen meer ontvangt?

Binnen de lidkaart is via het tabblad KIM een knop te vinden waarmee deze herinneringen kunnen worden uitgeschakeld, zie 



Kan ik mijn eigen templates instellen voor bijvoorbeeld de automatische herinneringen?

Over het algemeen stellen wij hiervoor standaard templates in die meestal wel voldoen. In het geval dat een vereniging hun eigen templates willen gebruiken dan kan dat, alleen dienen wij dit voor jullie in te stellen. Neem hiervoor contact op met support via [email protected]


Kan ik wijzigingen doorbrengen terwijl ik de facturen al heb aangemaakt en de aankondigingsmail al is verzonden?

Er kunnen wijzigingen doorgevoerd worden tot 2 dagen voor de daadwerkelijke incassodatum, hierna komt het in behandeling te staan bij Mollie en staat het vast. Stel de incassodatum is 15 september en een lid geeft door dat zijn IBAN verouderd is, dan kan dit in Lisa gewijzigd worden tot 13 september. Deze wijziging komt automatisch door en hiervoor hoeft de factuur niet gecrediteerd te worden. Alleen in het geval dat het bedrag bijvoorbeeld niet klopt zal de factuur gecrediteerd moeten worden en opnieuw aangemaakt worden.