Apple account aanvragen; Ik ondervind problemen

Als het registreren van een Apple-account niet lukt, kan de klantenservice van Apple u telefonisch op weg helpen:

  1. Ga naar: https://support.apple.com/nl-nl/contact
  2. Klik op "Ontvang ondersteuning"
  3. Klik op "Apps en software"
  4. Klik op "App Store"
  5. Klik op "Apple ID en iCloud"
  6. Klik op "Wachtwoord voor Apple ID verloren of vergeten"
  7. Klik op "Nu spreken met Apple support" en dan wordt u binnen 2 minuten door een Nederlands sprekende supporter gebeld! 

Een paar verenigingen melden dat het onboarden via Google Chrome op een Windowscomputer niet altijd goed gaat. Advies van Apple is om in dat geval Safari als browser te gebruiken (https://www.apple.com/safari/).

Apart mailadres gebruiken
Een aantal clubs die wij hebben gesproken, hebben een apart mailadres aangemaakt, zoals app@ of appdev@. Dat mailadres gebruiken zij om het Apple-account aan te maken.

D.U.N.S.-problemen
Als het niet lukt om een D.U.N.S.-nummer aan te vragen, kunt u contact opnemen met Altares via https://www.altares.nl/service/support/. Wat ook kan helpen, is het nr aanvragen via de internationale website van Altares: http://europe.dnb.com/find-my-DUNS/. Via die URL krijg je wél een correct nummer.

Als u wel een D.U.N.S.-nummer heeft gekregen, maar u komt niet verder met het aanmaken van het Apple-account, adviseren wij om contact op te nemen met Apple. Er zijn dan problemen met uw D.U.N.S.-nummer (je mag maar 1 entiteit aan 1 D.U.N.S.-nummer koppelen) en dat kan Apple oplossen. Dit betekent - min of meer - dat u moet verifiëren dat u bent wie u zegt dat u bent. Hier kunnen wij helaas niet bij helpen.

Twee stap-autorisatie
Als het mogelijk is bij het aanmaken vh Apple-account, zet dan direct twee stap-autorisatie (geen twee stap-verificatie) aan bij het onderdeel "Beveiliging". Ziet u deze optie niet? Sla deze stap dan over. Twee stap-autorisatie kan later nodig zijn bij het aanmaken van uw developers-account - zie ook https://support.apple.com/nl-nl/ht204915.

Om twee stap-autorisatie uit te voeren, dient u in bezit te zijn van een iOS-device of een Macbook. Op een Macbook adviseren wij om tijdelijk een extra gebruiker aan te maken en hierop in te loggen met het bovenstaand aangemaakte AppleID. Dit omdat u dan uw eigen 'prive' AppleID ongemoeid kan laten. Zodra de twee stap-autorisatie is uitgevoerd, kunt u verder klikken. Bij het controleren van de twee stap-autorisatie zult u op uwiOS-device een SMS krijgen met een code. Deze code dient u dan in te voeren op het scherm waar ude autorisatie moet uitvoeren en vanaf dat moment kunt u verder.

Mijn vereniging heeft geen creditcard

Als uw vereniging geen creditcard heeft om de betaling te voldoen, dan graag de aanmelding bij Apple zo ver mogelijk doorvoeren, de goedkeuring met Apple kan al gedaan worden, daarna kunnen wij u verder helpen, zie hiervoor http://help.lisa-is.nl/nl/articles/5200-update-eigen-branded-clubapp-account-aanmaken en dan Appendix A