SponsorPromo

In de hockeyapp (vanaf v.4.8.1) is het nu mogelijk om ook een SponsorPromo te tonen van (één van) uw sponsoren. Dit betekent dat uw leden een product kunnen kopen in de app. Denk aan een clubtrui of een gerecht van een restaurant.

(SponsorPromo-voorbeeld waarbij je een gerecht kunt bestellen

Leuk! Ik wil dit gebruiken. Wat moet ik doen?

Het eerste dat je dient te hebben als club is een Mollie-account. Hebben jullie nog geen Mollie-account? Maak dan even een ticket in LISA aan. Dan kunnen wij jullie helpen bij het aanmaken van dit account. Hebben jullie wel al een Mollie-account? Geef ons dan een seintje. Dan kunnen wij bij Mollie verifieren of het account in orde is.

Maar hoe werkt het?

Leden kunnen inloggen in de app. Vervolgens zien zij op de timeline (via "Home") de SponsorPromo en daar kunnen zij op klikken. Vervolgens kunnen zij het product kiezen dat zij willen en daarna afrekenen. In de app kun je betalen via iDeal. Is dat gelukt? Dan zie je een melding in de app dat 't is gelukt en het lid krijgt ook een email ter bevestiging. Tegelijkertijd worden er berichten gestuurd naar de sponsor (zodat zij weten dat zij aan de slag kunnen) en zal er ook een email gestuurd worden naar de club. Dan weet je ook als club dat er iets gekocht is. Wel zo leuk, natuurlijk!

Hoe ontvang ik het geld en hoe moet ik dit verrekenen met de sponsor?

Wij gebruiken jullie Mollie-account om de betaling in orde te maken in de app. Jullie ontvangen het geld dus op jullie Mollie-account en Mollie zal dat naar jullie rekening overboeken. Als club dien je zelf met de sponsor af te stemmen hoe jullie dat verrekenen. Bijvoorbeeld een korting op de sponsorfactuur of wellicht een andere manier.

Dus het lid betaalt via iDeal. Wat gebeurt er als de betaling niet lukt?

Ja, dat klopt. Het lid betaalt eenvoudig via iDeal in de app. Als de betaling is gelukt, keer je automatisch terug in de app en zie je een succestekst. Ook krijgt het lid een email. Lukt de betaling niet? Ook dan keer je terug in de app, maar zie je een melding dat het niet is gelukt. Het lid kan het dan nogmaals proberen.

Ik wil een SponsorPromo van meerdere sponsoren tonen. Kan dat?

Dat kan zeker. Wij laten namelijk in de timeline de SponsorPromo's zien. Deze worden willekeurig getoond tussen de andere tiles, zoals de trainingen en diensten. Net zoals bij bijvoorbeeld Instagram.

Ik wil meerdere SponsorPromo's van één sponsor tonen. Kan dat?

Ook dat is geen enkel probleem. Op die manier kun je bijvoorbeeld van één sponsor niet alleen clubtrui tonen, maar ook shirtjes, sokken, petten en dergelijke. 

Okay, duidelijk. Ik heb een Mollie-account en ik ben er helemaal klaar voor. Wat nu?

Dan is het tijd dat wij zorgen voor de magie in de app. Hiervoor hebben wij een aantal zaken van jullie nodig. Graag ontvangen wij per ticket:

  1. Van welke sponsor wil je de SponsorPromo tonen? Deze sponsor moet wel in LISA staan. Naar welk emailadres kunnen wij een bericht naar de sponsor sturen als de aankoop is gelukt?
  2. Naar welk emailadres binnen de club kunnen wij een bericht sturen als de aankoop is gelukt?
  3. Wil je meerdere SponsorPromo's tonen van de sponsor of slechts 1? Wil je bijv. 1 product aanbieden (1 trui) of meerdere producten van deze sponsor (niet alleen een trui, maar ook een shirt en een broek).
  4. Welke Titel, Intro en Aanvullende tekst wil je tonen in de app?
  5. Wat is de start- en einddatum van de SponsorPromo?
  6. Welke tekst wil je tonen in de app bij een succesvolle aankoop?
  7. Welke tekst wil je tonen in de mail naar het lid bij een succesvolle aankoop?
  8. Graag per product aangeven of er variabelen zijn (bijv. een trui in meerdere maten of een gerecht in verschillende uitvoeringen (pittig, zeer pittig, Sambal-is-er-niets-bij-pittig).
  9. Hoeveel producten zijn er op voorraad en hoeveel kan 1 lid per keer kopen?

Hmmm. Heb je een voorbeeld voor ons? Dat is wat makkelijker

Maar natuurlijk. Ik heb een sponsor, genaamd LISA. Je kunt van deze sponsor een trui en T-shirt kopen in maat S, M en L. Ik maak dus een ticket aan en geef daarin aan:

  1. Gaat om sponsor LISA en gebruiker [email protected] voor hun emailadres.
  2. Ik ontvang graag een bericht als club op [email protected] als er een SponsorPromo is gekocht.
  3. Ik wil van deze sponsor 2 SponsorPromo's tonen: 1) Trui in maat S, M en L en 2) T-Shirt in maat S, M en L.
  4. Titel: Merchandise van LISA.
  5. Intro: Op = Op.
  6. Aanvullende tekst: Maak een keuze tussen al het moois van LISA.
  7. Graag deze foto tonen in de app: https://www.lisahockey.nl/img/lisahockey-logo.svg.
  8. Startdatum: vandaag.
  9. Einddatum: einde van deze maand.
  10. Succestekst in de app: Dank voor de aanschaf. Je ontvangt snel een mailtje.
  11. Succesemail: Dank voor de aankoop. Het product wordt snel naar je opgestuurd.
  12. Product 1: Trui in maat S, M en L. Prijs is EUR29,99. Graag deze foto tonen: https://tres-bien.com/media/catalog/product/s/o/souvenir_191108_040.jpg
  13. Product 2: T-Shirt in maat S, M en L. Prijs is EUR19.99. Graag deze foto tonen: https://www.sportpaleis.nl/img/almeerse-hockey-club-indian-maharadja-clubshirt-thuis_1500x1500_75049.jpg 
  14. Er zijn in totaal 100 truien en 200 T-Shirts beschikbaar. Je kunt er max 1 per lid kopen.

Flinke lap tekst, maar hopelijk wel duidelijk. Zijn er vragen? Laat dat gerust weten!